Tulella alkoi mennä jo sen verran hyvin kontaktitreenit, että siirryin jo harjoitelussa eteenpäin. Alan opettamaan seuraamista perusasennon kautta, eli ensin sitä. Otin tänään kaksi harjoitussessiota. Ensin kentällä. Menin nami vasemmassa kädessä seinän viereen ja odotin että Tuli hakeutuu itse oikeaan paikkaan. Suht nopeasti se siihen tulikin ja pääsin palkkaamaan. Mulla on siis nyt kriteerinä se, että Tuli on oikeassa paikassa ja suoraan, sen ei tarvi vielä istua. Kun se alkoi hyvin tarjoamaan oikeata paikkaa, odotin myös katsekontaktin. Otin melko pitkän toistosarjan ja Tulen keskittyminen herpaantuikin välillä. Ensi kerralla vähän lyhyemmin. Kotona otinkin sitten lyhyemmän sarjan samalla kaavalla ja erinomaisesti meni! Välillä Tuli yrittää tulla sivulle väärinpäin, mutta kun autan sitä kävelemällä hieman eteenpäin, se kiepahtaa ympäri ja tulee sivulle oikein päin eli naama mun kanssa samaaan menosuuntaan.

Tänään aloin lenkillä treenata Tulen kanssa sitä, että herra pysyy mun mukana ja tarkkailee mihin mä menen.Kun Tuli oli metsässä menossa edelläni, menin siltä piiloon. Melko nopeasti Tuli huomasi, että olin kadonnut ja palasi etsimään. Palkkasin, kun se tuli luokseni. Sen jälkeen Tuli pitikin hyvin silmällä, että pysyin mukana. Toisen kerran pääsin piiloutumaan, kun Tuli lähti viipottamaan kauemmas. Kutsuin sitä, mutta se ei tullut, joten palasin ihan reilun matkan päähän autolle. Tuli oli poissa ehkä noin 10 minuuttia. Kun sitä ei alkanut kuulua, palasin vähän lähemmäs, jotta näin mitä se teki. Kyllä se selkeästi etsi mua, mutta ei vain ollut tajunnut lähteä niin pitkän matkan päähän etsimään.Kun olin lähempänä taas, Tuli löysi mut ja vaikutti kyllä siltä, että seuraavalla kerralla se tulee varmasti kun kutsun :)